Sikeres madárgyűrűző bemutató Kókán

Április 20-án a kellemes tavaszi idő 33 főt csalogatott ki az MME Tápió-vidéki Helyi Csoport CES programjára, melyet immár tizedik éve rendezünk meg a Felső-Tápió melletti élőhelyen. A jelenlévők csodálattal szemlélték a befogott madarakat. Érdeklődéssel hallgatták a rövid ismertetőket vonulásukról, életmódjukról, táplálkozásukról, magyarországi állománynagyságukról.

Bemutató (Fotó: Kertész László)

A "Kertünk madarai" bemutató táblán beazonosíthatták a látott madárfajokat. Ismereteket szerezhettek a kertekben kihelyezhető odútípusokról, madáretetőkről, illetve a "madárbarát kert" kialakításáról.

Madárvédelmi eszközök bemutatása (Fotó: Kertész László)
Madárvédelmi eszközök bemutatása

A gyerekek által Borinak elnevezett egerészölyv tojó is visszanyerte szabadságát, miután lábára került a piros színű gyűrű. Borit legyengülve, röpképtelen állapotban találták a tápiószecsői halastavak közelében még márciusban. Sárközi Tamás tagtársunknak köszönhetően a Fővárosi Állat- és Növénykertbe került a madár, ahol megállapították a mérgezést. Bori három hetet töltött itt, utána pedig 1 hétig lábadozott Kókán, Laczkó Tamás tagtársunknál.

Bori lábára rákerül a gyűrű (Fotó: Kertész László)
Bori lábára rákerül a gyűrű

Az odúlakó madarak költésének ellenőrzését is nagy érdeklődés közepette végeztük. Különösen a csuszka "sártapasztó" tevékenysége aratott nagy sikert.

Túra az odúkhoz (Fotó: Kertész László)
Túra az odúkhoz.
(Fotók: Kertész László)

A gyűrűzés végén a jelenlévők jó étvággyal fogyasztották Laczkó Tamás bográcsban főzött ízletes gulyáslevesét és új élményekkel gazdagodva távoztak a programról.

Kertész László